DIFER FEJLŐDÉSVIZSGÁLÓ RENDSZER - DIFER - ALAPCSOMAG
Az iskolai munkában nélkülözhetetlen készségek megalapozásához indítottuk útjára a DIFER fejlesztőfüzetek sorozatot. A füzetek az iskolába készülő vagy az iskolát kezdő kisgyermekek különböző részképességeinek egyéni fejlesztéséhez szükséges feladatsorokat tartalmaznak. A DIFER programcsomag tartalmaz: tesztrendszert, egyéni fejlődési mutatót, kézikönyvet, valamennyi fejlesztendő alapkomponensről egy-egy módszertani segédletet, valamint a tanulók egyéni és kooperatív cselekvő tanulását lehetővé tevő segédanyagokat.
DIFER - A gondolkodás fejlesztése MAPPA
MS-9335

Kézikönyv és mérőeszközök

0-2. évfolyam, 1. kiadás (2017. 12. 13.)
 
 
kód: MS-9335
ára: 4 990 Ft
méret: A4,
Kosárba
 
Kapcsolódó kiadványok
A szerzőkről >>

A MAPPA a következő eszközöket tartalmazza:

  • Módszertani kézikönyv 131 fejlesztőjáték-leírással
  • Tesztlap az elemi rendszerező képesség méréséhez
  • Tesztlap az elemi kombinatív képesség méréséhez
  • A tesztfelvétel eszközei (kartonból kinyomható formák)
  • Fejlődési mutató (minta)

  • Az új gondolkodásfejlesztő DIFER eszközökről BŐVEBB INFORMÁCIÓ ITT TALÁLHATÓ


    A kézikönyvben leírt fejlesztő játékok és feladatok elvégzését nagyban segítheti a gondolkodásfejlesztő Kártyagyűjtemény.

     
    DIFER - Kártyagyűjtemény a gondolkodás fejlesztéséhez
    MS-9337

    750 db kivágható kártya

    0-2. évfolyam, 1. kiadás (2017. 12. 15.)
     
     
    kód: MS-9337
    ára: 9 880 Ft
    méret: B4, 700 oldal
    Kosárba
     
    Kapcsolódó kiadványok
    Összeállította: Józsa Krisztián, Zentai Gabriella, Hajduné Holló Katalin

    A kézikönyvben leírt fejlesztő játékok és feladatok elvégzését nagyban segítheti a Kártyagyűjtemény. A masszív kartondobozban található 750 db színes, kivágható kártya, illetve kinyomható forma 40 játékhoz biztosítja a szükséges eszközöket. A kártyagyűjteményhez két 30 db-os párkereső memóriajáték kártyacsomagot is adunk ajándékba.


    Az új gondolkodásfejlesztő DIFER eszközökről BŐVEBB INFORMÁCIÓ ITT TALÁLHATÓ












     
    Differenciált fejlődésvizsgáló rendszer
    MS-9321

    Tesztrendszer, Kézikönyv, fejlődési mutató

    0-2. évfolyam, 10. kiadás (2018. 09. 13.)
     
     
    kód: MS-9321
    ára: 4 990 Ft
    méret: A4,
    Kosárba
     
    Kapcsolódó kiadványok
    A mappa 2016-os kiadása megújult arculattal jelent meg. A mappában levő kézikönyv új borítót kapott, de a tartalma változatlan maradt, a tesztlapokon pedig csak minimális hibajavítást végeztünk.

    Jelentősebb változás a Fejlődési mutatóban történt. A füzet néhány apró javítás mellett két új értékelőtáblázattal bővült: A rendszerező képesség fejlődése és Az elemi kombinatív képesség fejlődése, melyekhez a kézikönyv, a tesztlapok, valamint a tesztkártya-melléklet külön kiadványban jelennek meg.

    A programcsomag tartalma:- 1 db mappa használati útmutatóval;- 10 db fóliázott színes tesztlap a hétféle alapkészség fejlődésének vizsgálatához;- 1 db rövid difer tesztlap a fejlettség és az iskolaérettség gyors és megbízható mérésére;- 1 db írólap (minta) az írásmozgás-koordináció vizsgálatához;- 1 db "Fejlődési mutató" füzet (minta), aminek évenkénti kitöltésével végigkövethetőek a gyermek fejlődési folyamatai a 4.-től a 8. életév végéig;- 1 db kézikönyv, amely segíti az alkalmazást az országos helyzetkép diagnózisának bemutatásával és a fejlesztés lehetőségeinek, tennivalóinak ismertetésével.
     
    DIFER - Fejlődési mutató (bővített)
    MS-9322
    0-2. évfolyam, 13. kiadás (2017. 11. 06.)
     
     
    kód: MS-9322
    ára: 250 Ft
    méret: A5, 12 oldal
    Kosárba
     
    Kapcsolódó kiadványok
    A Fejlődési mutató bővített kiadása 2016-ban kisebb tartalmi módosításokkal és kiegészítéssel jelent meg. A kiadvány két új adatrögzítési oldallal bővült, amelyek a rendszerező és a kombinatív képesség fejlődését mérő tesztlapokhoz kapcsolódnak. A tesztlapok és a tesztkártyák A gondolkodás fejlesztése 4-8 éves életkorban című kiadvány mellékleteként lesznek elérhetők.
     
     
    DIFER - Az írásmozgáskoordináció fejlesztése 4-8 éves életkorban
    MS-9325

    Tanári kézikönyv

    0-2. évfolyam, 4. kiadás (2017. 03. 03.)
     
     
    kód: MS-9325
    ára: 1 960 Ft
    méret: B5, 64 oldal
    Kosárba
     
    Kapcsolódó kiadványok
    A kézikönyv Fejlődést segítő játékok és gyakorlatok c. fejezetének három részét a fejlődés három szintje képezi: az írószer nélküli ujjmozgás-koordináció, mint az írószerrel (rajzoló-, festőeszközzel) működő írásmozgás-koordináció előfeltétele, valamint a betűelem-másoló készség, mint az írástanítás közvetlen előfeltétele. Ez a három szint elsajátítási sorrendet jelent abban az értelemben, hogy az előkészítő és a kezdő szinten lévő gyerekek számára az ujjmozgás-koordináció fejlődésének segítése a feladat (még nem ajánlott az írószerhasználat, legföljebb firkálásra). A haladó szintet elérő gyerekek írószeres játékokra, tevékenységekre alkalmasak, de továbbra is részt vehetnek az ujjmozgás-koordinációs játékokban. A betűelem-másoló készség fejlesztése csak a befejező és az optimális szintet elérők számára ajánlott.
    Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a középső csoportosok körében az ujjmozgás-koordináció fejlődésének segítése a fő feladat, a nagycsoportosok körében az írószeres játékok, tevékenységek dominálhatnak. A betűelem-másoló készség fejlesztése pedig az iskola feladata, miután az osztály tanulói (legföljebb egy-két kivételtől eltekintve) az írószeres játékoknak köszönhetően eljutottak az írásmozgás-koordináció befejező (legalább 70 százalékpontos) szintjére.
     
    DIFER - A beszédhanghallás fejlesztése 4-8 éves életkorban
    MS-9326

    Tanári kézikönyv

    0-2. évfolyam, 2. kiadás (2008. 09. 02.)
     
     
    kód: MS-9326
    ára: 1 960 Ft
    méret: B5, 112 oldal
    Kosárba
     
    Kapcsolódó kiadványok
    A BESZÉDHANGHALLÁS FEJLŐDÉSÉNEK SEGÍTÉSE
    A fejlesztés eredménye a beszédhangok hallási megkülönböztetése lesz, amely attól is függ, milyen életkorú a gyermek, azaz az anyanyelv elsajátításában mióta és hogyan vesz részt. Az óvodások és az iskolások hibázási jellege eltér. Lőrik József (1992) megállapítása: az óvodáskorban nem csupán gyakoribbak a beszédhangok hallási megkülönböztetésének nehézségei, hanem aki hibázik, az a beszédhangok több tulajdonságának differenciálásában is sikertelen. Az iskolai és az óvodai fejlesztés ezért más jellegű. Ugyanazon célt szolgáló gyakorlatok másképpen megvalósítható feladatot jelentenek a tanítónak, mint az óvónőnek. Az óvodában a spontán gyakorlási lehetőségek kihasználására számtalan alkalom nyílik, míg az iskolai munkában ez inkább a tanórákra korlátozódik. A fejlesztési lépések alkalmazkodnak a kétfajta szituációhoz: a hangoztatás és a felismerés – fejlesztési idejük főleg az óvodára esik – sok mozgással jár, és egész csoportos formában is megvalósítható. A fejlesztés utolsó lépése, a differenciálás kisebb csoportokban, vagy egyéni részvétellel optimális, ami jól alkalmazható az iskolai helyzetekben.
    A készség fejlesztése akkor lesz eredményes, ha a gyermekek napi rendszerességgel, 5-10 perces időtartamban játszhatnak a hangokkal.

    A kézikönyv használatát és a fejlesztést nagymértékben segíti az MS-9328 raktári számú Hívókép- és szókártyagyűjtemény.
     
    DIFER - Hívókép- és szókártyagyűjtemény
    MS-9328

    A beszédhanghallás fejlesztéséhez

    0-2. évfolyam, 3. kiadás (2011. 08. 11.)
     
     
    kód: MS-9328
    ára: 4 800 Ft
    méret: B5, 69 oldal
    Kosárba
     
    Kapcsolódó kiadványok
    A rajzos szókártyákon a Beszédhanghallás fejlesztése 4-8 éves életkorban c. kézikönyvben található szógyűjtemény legjellemzőbb szavait illusztráltuk. Használni lehet a gyakorolt beszédhangok felismerésére, későbbiekben szógyűjtésre és a beszédhangok differenciálására. A csomagban 37 db B5-ös méretű hívókép, illetve 192 db kivágható rajzos szókártya található. A hívóképek és a szókártyák kartonpapírból készültek, a szókártyák hátulján a szavak is szerepelnek színes kiemeléssel jelölve a hangoztatandó hangot.
     
    DIFER - A szocialitás fejlesztése 4-8 éves életkorban
    MS-9327

    Tanári kézikönyv

    0-2. évfolyam, 4. kiadás (2017. 10. 24.)
     
     
    kód: MS-9327
    ára: 1 960 Ft
    méret: B5, 72 oldal
    Kosárba
     
    Kapcsolódó kiadványok
    A könyvben található játékok, gyakorlatok a foglalkozások és a tanórák részeként vagy egészeként is felhasználhatók. A DIFER Programcsomag részeként a szociális kompetencia olyan elemeit választottuk fejlesztésül, amelyek az óvodai és az általános iskolai szociális lét alapját képezik. Ezek közé tartozik a kapcsolatfelvétel, a társakhoz, a pedagógushoz való viszonyulás készsége, a feladatvállalás, a feladattartás készsége, valamint az elemi szintű erkölcsi érzék.
     
    DIFER - A számolás fejlesztése 4-8 éves életkorban
    MS-9334

    Tanári kézikönyv

    0-2. évfolyam, 2. kiadás (2017. 10. 24.)
     
     
    kód: MS-9334
    ára: 2 580 Ft
    méret: B5, 136 oldal
    Kosárba
     
    Kapcsolódó kiadványok
    interaktív táblára
    Alapváltozat:
    Mit tehetünk, hogy gyermekeink az iskolában könnyen és örömmel tanuljanak? A siker titka a kezdetekben rejlik, a kisgyermekkorban lerakott biztos alapok teszik lehetővé a későbbi eredményes tanulást.
    Ez a könyv ezt a célt szolgálja: a matematika játékos tanulásához nyújt segítséget 4–8 éves kor között.
    A kiadvány 116 játéka otthon, az óvodában és az iskolában egyaránt alkalmazható.

  • „A gyermekek iránt érzett őszinte tisztelettel ajánlom a kötetet mindazoknak, akik felelősséget éreznek a felnövekvő nemzedékekért. Kollégáim mellett haszonnal forgathatják a könyvet a szülők is, hozzájárulva ezzel gyermekük kudarcmentes iskolakezdéséhez.” (Hajduné Holló Katalin, óvodavezető)
  • „Számos ötletet találunk a könyvben olyan játékokra, melyek a cselekvésre épülő konkrét tapasztalatszerzést biztosítják. Ezek, a matematikai készségek mellett, hatással vannak a mozgás, a figyelem, az emlékezet, a kitartás, a türelem és a kommunikáció fejlődésére is.” (Árvainé Libor Ildikó, tanító)
  • „Nincs nagyobb öröm annál, amikor egy nehezen számoló gyermek vidáman dolgozik az órán, majd óra végén mosolyogva azt mondja: Én szeretem a matekot! Számomra ez a legnagyobb kihívás. Ennek eléréséhez ilyen játékokra van szükségünk.” (Köböl Erika, gyógypedagógus)
  • „Kézikönyv? Tankönyv? Játékgyűjtemény? Mindhárom szerepben ideális! Tanító- és óvodapedagógus képzésben és továbbképzésben egyaránt hiánypótló kötet. S talán a legfontosabb: a könyv olvasója átéli, hogy a matematika szerethető!” (Dr. Hercz Mária, főiskolai docens)
  •  
    DIFER - Fejlesztés mesékkel
    MS-9332

    Tanári kézikönyv - Az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítése mesékkel 4-8 éves életkorban

    0-2. évfolyam, 3. kiadás (2017. 11. 29.)
     
     
    kód: MS-9332
    ára: 3 880 Ft
    méret: B5, 216 oldal
    Kosárba
     
    Kapcsolódó kiadványok
    interaktív táblára
    Alapváltozat:
  • A DIFER programcsomag mesés kötete a rendszeres mesélésben, beszélgetésben rejlő lehetőségek használatához kínál eszközöket és módszereket a 4–8 éves gyermekek szociális, anyanyelvi, gondolkodásbeli fejlődésének eredményesebb segítése érdekében.
  • A kutatások szerint a felnövekvő generációk jövőjét, sorsát az iskolába lépők szélsőséges fejlődési fáziskülönbségei határozzák meg. Ezt a különbséget van esélyünk – szülőknek és pedagógusoknak egyaránt – csökkenteni e könyv rendszeres használatával.
  •  

    © MOZAIK KIADÓ - SZEGED, 2018