Difer eszközök

DIFER - Fejlődési mutató (bővített) A kiadvány két új értékelőtáblázattal bővült, a rendszerező képesség és az elemi kombinatív képesség fejlődésének rögzítéséhez MS-9322
MS-9322
0-2. évfolyam, 14. kiadás (2018. 11. 16.)
 
 
kód: MS-9322
ára: 270 Ft
méret: A5, 12 oldal
Kosárba
 
Kapcsolódó kiadványok
A Fejlődési mutató bővített kiadása 2016-ban kisebb tartalmi módosításokkal és kiegészítéssel jelent meg. A kiadvány két új adatrögzítési oldallal bővült, amelyek a rendszerező és a kombinatív képesség fejlődését mérő tesztlapokhoz kapcsolódnak. A tesztlapok és a tesztkártyák A gondolkodás fejlesztése 4-8 éves életkorban című kiadvány mellékleteként lesznek elérhetők.
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
A beszédhanghallás fejlődése 
Az írásmozgás-koordináció fejlődése 
A relációszókincs fejlődése 
Az elemi számolási készség fejlődése 
A tapasztalati következtetés fejlődése 
A tapasztalati összefüggés-megértés fejlődése 
A szocialitás fejlődése 
A rendszerező képesség fejlődése (új) 
Az elemi kombinatív képesség fejlődése (új) 
Rövid DIFER 
A kiadvány bevezetője
Kedves Kollégák!
A Fejlődési mutató legújabb kiadása kisebb tartalmi módosításokkal és kiegészítéssel jelenik meg. (A változások részletes listáját megtalálják a füzet hátsó belső borítóján.) A kiadvány két új adatrögzítési oldallal bővül, amelyek a rendszerező és a kombinatív képesség fejlődését mérő tesztlapokhoz kapcsolódnak. A tesztlapok A gondolkodás fejlesztése 4-8 éves életkorban című kiadvány részeként érhetők el. A DIFER méréseket évente, esetleg félévente ajánlott elvégezni. Célszerű ezeket a nevelési év elején, azaz középső- és nagycsoport elején, valamint a tanévek első hónapjában megtenni. Ezek a mérési eredmények adnak információt a gyermek fejlesztésének a megtervezéséhez.

Minden terület fejlesztéséhez játékgyűjteményt jelentettünk meg. A mérések között ezek használatát javasoljuk. Ajánljuk, hogy ezt a Fejlődési mutatót a gyermek vigye magával az óvodából az iskolába, így megvalósítható fejlődésének a folyamatos nyomon követése és segítése. A méréseket mindaddig célszerű folytatni, ameddig a gyermek fejlesztése tart és az alapvető készségeket elsajátítja. Az ismételt mérésnél a teszt ismerős lehet a gyermeknek, minden bizonnyal felismeri az eszközöket. Ez azonban a mérési eredményeket nem torzítja. A készségek jellegéből adódóan a tesztfeladatok nem megtanulhatók. Amiatt nem fog jelentősen jobban teljesíteni a gyermek, mert egy évvel korábban már felvettük vele ugyanazt a tesztet. Fontos azonban, hogy két mérési alkalom között ne használjuk a tesztfeladatokat. A mérési adatok feljegyzése során célszerű arra ügyelni, hogy a gyermek ne lássa a vizsgálat adatait, mert az befolyásolhatja a teljesítményét. A Szerzők

© MOZAIK KIADÓ - SZEGED, 2019 | Mobil