|
|
|
Difer eszközök
|
|
Tanári kézikönyv
iskolai előkészítő és 1-2. évfolyam, 4. kiadás (2017. 03. 03.) Mozaik Kiadó
méret: 168x238 mm
terjedelem: 64 oldal
3 680 Ft
Kosárba  |
A kézikönyv Fejlődést segítő játékok és gyakorlatok c. fejezetének három részét a fejlődés három szintje képezi: az írószer nélküli ujjmozgás-koordináció, mint az írószerrel (rajzoló-, festőeszközzel) működő írásmozgás-koordináció előfeltétele, valamint a betűelem-másoló készség, mint az írástanítás közvetlen előfeltétele. Ez a három szint elsajátítási sorrendet jelent abban az értelemben, hogy az előkészítő és a kezdő szinten lévő gyerekek számára az ujjmozgás-koordináció fejlődésének segítése a feladat (még nem ajánlott az írószerhasználat, legföljebb firkálásra). A haladó szintet elérő gyerekek írószeres játékokra, tevékenységekre alkalmasak, de továbbra is részt vehetnek az ujjmozgás-koordinációs játékokban. A betűelem-másoló készség fejlesztése csak a befejező és az optimális szintet elérők számára ajánlott.
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a középső csoportosok körében az ujjmozgás-koordináció fejlődésének segítése a fő feladat, a nagycsoportosok körében az írószeres játékok, tevékenységek dominálhatnak. A betűelem-másoló készség fejlesztése pedig az iskola feladata, miután az osztály tanulói (legföljebb egy-két kivételtől eltekintve) az írószeres játékoknak köszönhetően eljutottak az írásmozgás-koordináció befejező (legalább 70 százalékpontos) szintjére. |
Kapcsolódó kiadványok
MS-93219 980 Ft
MS-93263 980 Ft
MS-93273 580 Ft
MS-93204 536 Ft
MS-93325 480 Ft
MS-93344 380 Ft
MS-93414 880 Ft
MS-93423 880 Ft
MS-9329V1 540 Ft
MS-9330V1 540 Ft
MS-9331V1 540 Ft
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
| BEVEZETŐ | 7 |
| A problémák külső okai | 7 |
| A problémák belső okai | 8 |
| A preventív fejlesztés lehetőségei és feladatai | 10 |
| AZ ÍRÁSMOZGÁS-KOORDINÁCIÓ ELMÉLETI KÉRDÉSEI | 12 |
| A kézírás funkciói | 12 |
| Az iskolai tanulás eszköze | 12 |
| A cselekvŐ tanulás eszköze | 13 |
| A külsŐ munkamemória eszköze | 14 |
| A hatásdúsítás eszköze | 14 |
| Az eredményes írástanulás elŐfeltételei | 15 |
| Az írásmozgás-koordináció elsajátítása: belsŐ és külsŐ feltételek | 18 |
| Érés: mielinizáció, az ujjizmok és az észlelés fejlŐdése | 18 |
| Ujjmozgás-koordináció | 19 |
| Írásmozgás-koordináció | 19 |
| Az írásmozgás-koordináció fejlesztésének stratégiai kérdései | 19 |
| Motiváció | 20 |
| Kritériumorientált fejlesztés | 22 |
| Az egyéni különbségek kezelése | 22 |
| FEJLŐDÉST SEGÍTŐ JÁTÉKOK ÉS GYAKORLATOK | 24 |
| Az ujjmozgás-koordináció fejlodését segítő játékok | 25 |
| Ujjmozgás és tapintás | 26 |
| Gyakorlati jellegű készségek | 28 |
| Fuzés, fonás, szövés | 32 |
| Gyurmázás | 35 |
| Építő, konstruáló játékok | 35 |
| Az írásmozgás-koordináció fejlődését segítő játékok | 43 |
| Firkálás | 44 |
| Színezés | 45 |
| Rajzolás | 46 |
| Ráírás | 50 |
| Másolás | 52 |
| Betűelem-másoló gyakorlatok | 54 |
| SZAKIRODALOM | 57 |
| AJÁNLOTT MÓDSZERTANI KIADVÁNYOK | 60 |
|