|
|
|
Difer eszközök
|
Tanári kézikönyv
iskolai előkészítő és 1-2. évfolyam), 2. kiadás (készlethiány, utánnyomás várható) Mozaik Kiadó
méret: 168x238 mm
terjedelem: 112 oldal
2 780 Ft
Előrendelés Értesítés a megjelenésről |
A BESZÉDHANGHALLÁS FEJLŐDÉSÉNEK SEGÍTÉSE
A fejlesztés eredménye a beszédhangok hallási megkülönböztetése lesz, amely attól is függ, milyen életkorú a gyermek, azaz az anyanyelv elsajátításában mióta és hogyan vesz részt. Az óvodások és az iskolások hibázási jellege eltér. Lőrik József (1992) megállapítása: az óvodáskorban nem csupán gyakoribbak a beszédhangok hallási megkülönböztetésének nehézségei, hanem aki hibázik, az a beszédhangok több tulajdonságának differenciálásában is sikertelen. Az iskolai és az óvodai fejlesztés ezért más jellegű. Ugyanazon célt szolgáló gyakorlatok másképpen megvalósítható feladatot jelentenek a tanítónak, mint az óvónőnek. Az óvodában a spontán gyakorlási lehetőségek kihasználására számtalan alkalom nyílik, míg az iskolai munkában ez inkább a tanórákra korlátozódik. A fejlesztési lépések alkalmazkodnak a kétfajta szituációhoz: a hangoztatás és a felismerés – fejlesztési idejük főleg az óvodára esik – sok mozgással jár, és egész csoportos formában is megvalósítható. A fejlesztés utolsó lépése, a differenciálás kisebb csoportokban, vagy egyéni részvétellel optimális, ami jól alkalmazható az iskolai helyzetekben.
A készség fejlesztése akkor lesz eredményes, ha a gyermekek napi rendszerességgel, 5-10 perces időtartamban játszhatnak a hangokkal.
A kézikönyv használatát és a fejlesztést nagymértékben segíti az MS-9328 raktári számú Hívókép- és szókártyagyűjtemény. |
Kapcsolódó kiadványok
MS-93413 024 Ft
MS-93422 224 Ft
MS-93203 486 Ft
MS-93215 980 Ft
MS-93252 480 Ft
MS-93284 800 Ft
MS-93272 480 Ft
MS-93342 980 Ft
MS-93323 980 Ft
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
A beszédhanghallás készsége | |
A beszédhanghallás általános jellemzője, pedagógiai jelentősége | |
Szaktudományi áttekintés, a jelenlegi helyzetkép | |
A DIFER programcsomag beszédhanghallást mérő tesztje | |
Az elsajátítási folyamat országos helyzetképe | |
Pedagógiai tanulságok, tennivalók | |
A módszertani segédanyag célja, jellege, tartalma | |
A beszédhanghallás jellemzői | |
A beszédhanghallás készség fejlődése | |
A beszédhanghallás készség komponensei | |
Komponensek szerinti hangpárok | |
A beszédhanghallás összetevőinek fejlődése | |
A beszédhanghallás szerepe a beszédészlelésben | |
A beszédhanghallás szerepe a beszédértésben | |
A beszédhanghallás szerepe az olvasás folyamatában | |
A beszédhanghallás szerepe a helyesírásírás folyamatában | |
A beszédhanghallás szer | |
|