Pedagógiai szakkönyvek

Társas problémák és megoldásuk 3-7 évesek körében Szakkönyv az óvodáskori társas problémák természetéről, a problémamegoldás módjairól, játékokkal, gyakorlatokkal, mérőeszközökkel. MS-9343
MS-9343
1. kiadás (2017. 09. 22.)
Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 168 oldal
4 280 Ft
Kosárba
A szerzőkről >>

Bizonyára minden óvodapedagógus hosszasan tudná sorolni, milyen társas problémákkal küzdenek meg nap mint nap óvodásai. Milyen problémák ezek? Miként birkóznak meg velük a gyerekek? Milyen módon és kikkel együtt érdemes segíteni őket ebben? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ ez a kötet. Az elméleti fejezetek sokrétű képet adnak az óvodáskori társas problémák természetéről, a problémamegoldás módjairól, valamint a fejlesztés alapelveiről és lehetőségeiről.

A könyv mérőeszközei segítségével részletesen feltárhatók a társas problémák és a problémamegoldás módjainak jellemzői. A kötet olyan játékokat és gyakorlatokat is kínál, amelyekkel a gyerekek problémamegoldása célzottan fejleszthető.

A fejlesztés hatékonysága több ember munkáján múlik, így nagyon fontos a szülőkkel, valamint az óvodapszichológussal és más segítő szakemberrel való szoros együttműködés. A módszertani segédanyag ezen közös munka sajátosságairól és lehetőségeiről is szól.
Kapcsolódó kiadványok
Mozgásfejlesztő játékok gyűjteménye - A gyerekek testtartását javító, koordinációs képességét fejlesztő játékötletek óvodapedagógusoknak, tanítóknak, szülőknek. MS-9341MS-93414 880 Ft
Játékmozaik - Készségfejlesztő órai játékok - Száz, tanórán is játszható figyelmet, kommunikációt és együttműködést fejlesztő játék MS-9342MS-93423 680 Ft
DIFER - A szocialitás fejlesztése 4-8 éves életkorban - A kapcsolatfelvétel, a társakhoz, a pedagógushoz való viszonyulás, a feladatvállalás, a feladattartás készségének és az elemi szintű erkölcsi érzék fejlesztéséhez MS-9327MS-93273 380 Ft
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
Bevezető5
A kötet szerzői7
Személyközi problémák az óvodában10
Személyközi probléma és feltárásának folyamata10
A leggyakrabban előforduló személyközi problémák és azonosításuk13
A személyközi problémák elemzése és értelmezése24
Esetleírás és reflexió34
Óvodások szociálisprobléma-megoldása44
A problémamegoldás folyamata és módjai óvodáskorban44
A problémák és megoldásuk mögött meghúzódó néhány tényező48
A problémamegoldás (viszonyulás, stílus, mód és érzelmek) jellemzőinek feltárása, azonosítása62
Együttműködés szülővel, pszichológussal és más segítő szakemberrel72
A szülők szerepe az óvodai nevelésben72
Az óvodapszichológussal való együttműködés lehetőségei73
Együttműködés gyógypedagógussal, szociális munkással,családgondozóval és gyermekjóléti szakemberrel74
A kapcsolatot segítő és gátló tényezők75
Az információkezelés etikája84
Gyakorlatok, játékok88
Néhány szó a gyakorlatok, játékok alkalmazásáról88
1 Kacagj vagy sírj!90
2 Boldog/szomorú száj90
3 Érzelmes szobor91
4 Filmforgatás93
5 Szobor áll a főtéren94
6 Bűvös kalap95
7 Közvetítés szavak nélkül96
8 Néma üzenet97
9 Titkos segítő98
10 Kedves üzenet99
11 Küldök egy ölelést100
12 Gombolyagvándor101
13 Boldogság ajándékba102
14 Csengőszó102
15 Színészek és nézők104
16 Add tovább!104
17 Csomag Mosolyországba és Problémaországba105
18 Mímes gyakorlatok mesékhez106
19 Tortás játék107
20 Befejezősdi109
21 Jó tündérek110
22 Hogyan döntenél?111
23 Merre húz a karom?112
24 „Én Ezt Is Tudom” Úr113
25–28 Baglyos mesék114
29–33 Minimesék119
29 Ez az enyém, nem adom!120
30 Velem nem játszik senki122
31 Nem leszek a barátod!123
32 A verekedős kisegér124
33 Csúfolódós mese126
34–37 Zsákmesék127
34 Ez az enyém, add vissza!128
35 Nem játszom veled!129
36 Ne bánts!131
37 Ne csúfolódj!132
38 Feldolgozó beszélgetés napi eseményekhez133
Zárszó134
Melléklet136
I Problémakezelés136
II Problémaazonosítás146
III Problémaelemző szempontsor152
IV Problémanapló153
V A helyzetspecifikus problémamegoldás jellemzői154
VI Problémamegoldás és érzelmek162
Irodalom164