| 
		 | 
		 | 
	
	
	
	
	
	
				
				 
		 	
Földrajz munkafüzet 9. osztály
| 
 | 
Természetföldrajzi környezetünk
 9. évfolyam, 8. kiadás (2024. 02. 28.) Mozaik Kiadó 
méret: 168x238 mm 
terjedelem: 104 oldal 
tanterv: NAT 2012 
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott 
1 880 Ft
 
Kosárba  
 | 
 
 
| A munkafüzet jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. |   
Kapcsolódó kiadványok 
Mintaoldalak 
Tartalomjegyzék 
| Tájékozódás a világegyetemben és a Földön | 5 |  
| A csillagászati ismeretek fejlődése | 5 |  
| A világegyetem | 6 |  
| A Naprendszer csillaga | 8 |  
| A Nap körül keringő égitestek | 9 |  
| A Föld mint égitest I. | 11 |  
| A Föld mint égitest II. | 14 |  
| A Hold | 15 |  
| Az űrkutatás szerepe a Naprendszer megismerésében | 17 |  
| A térkép | 18 |  
| Távérzékelés és térinformatika | 20 |  
| Mit tudsz a Földről, kozmikus környezetéről és a térképről? | 21 |  
| A geoszférák | 24 |  
| A Föld belső szerkezete | 24 |  
| A kőzetlemezek mozgása | 25 |  
| A lemezmozgások következményei I.(földrengés, vulkanizmus) | 26 |  
| A lemezmozgások következményei II.(hegységképződés) | 28 |  
| Ásványok, kőzetek és hasznosítható ásványegyüttesek | 29 |  
| A földtörténet eseményei | 32 |  
| Felszínfejlődés a belső és külső erők kölcsönhatásában | 33 |  
| A talaj: a földrajzi burok összetett rendszere | 35 |  
| Mit tudsz a kőzetburokról? | 37 |  
| A légkör anyaga és szerkezete | 40 |  
| A levegő felmelegedése | 42 |  
| A felhő- és csapadékképz?dés | 44 |  
| Légnyomás, szél; ciklonok, anticiklonok | 45 |  
| Időjárási frontok | 47 |  
| A nagy földi légkörzés | 48 |  
| A monszunszélrendszer; a helyi szelek | 49 |  
| A szél és a csapadék felszínformáló tevékenysége | 51 |  
| A légkör jelentősége, védelme | 52 |  
| Mit tudsz a levegőburokról? | 53 |  
| A vízburok tulajdonságai | 56 |  
| A vízburok mozgásai | 58 |  
| A felszín alatti vizek | 61 |  
| A karsztosodás | 64 |  
| A felszíni vizek | 65 |  
| A folyóvíz felszínformáló munkája | 67 |  
| A jég felszínformáló munkája | 68 |  
| Gazdálkodás a vizekkel | 69 |  
| Mit tudsz a vízburokról? | 72 |  
| A természetföldrajzi övezetesség | 74 |  
| A szoláris és a földrajzi övezetesség | 74 |  
| A forró övezet I. | 75 |  
| A forró övezet II. | 76 |  
| A mérsékelt övezet I?II. ? az övezet átmeneti határain | 78 |  
| A mérsékelt övezet III. ? a valódi mérsékelt öv | 80 |  
| A hideg övezet | 82 |  
| A hegyvidékek övezetessége | 83 |  
| Mit tudsz a természetföldrajzi övezetességről? | 85 |  
| A természeti és a társadalmi környezet | 88 |  
| A népesség összetétele | 88 |  
| A népesség földrajzi eloszlása | 90 |  
| A világ népességének gyarapodása | 93 |  
| A települések I. ? a magányos települések és a falvak | 95 |  
| A települések II. ? a városok | 97 |  
| Mit tudsz a természeti és a társadalmi környezet összefüggéseiről? | 100 |  
 
A kiadvány bevezetője 
Kedves Diákok!  A 9. osztályos földrajztankönyvhöz kapcsolódó munkafüzetet tartjátok a kezetekben. Minden tananyagrészhez feladatsort készítettünk, amelyek megoldása segít benneteket az előző években megszerzett tudás alkalmazásában, az új ismeretek elsajátításában, a rendszerezésben, a lényegkiemelésben és a földrajz iránti érdeklődésetek megerősítésében. A feladatok nemcsak a tényismeretek felidézését igénylik, hanem az összefüggésekre alapozott földrajzi gondolkodás és a problémamegoldó képesség fejlesztését is szolgálják. A témazárókra való felkészüléshez összefoglaló feladatsorok állnak rendelkezésetekre, amelyek módot adnak az önellenőrzésre, a hiányosságok pótlására, ismereteitek korrigálására. 
  A feladatokat megoldhatjátok önállóan vagy csoportmunkában, a tanórán és az otthoni felkészülésetek során egyaránt. Igyekeztünk szemelvényekkel, térképvázlatokkal, adatsorokkal, diagramokkal ösztönözni benneteket a különböző földrajzi-környezeti tartalmak értelmezésére, elemzésére, összehasonlítására, helyenként ábrázolására. Szeretnénk példákat nyújtani arra, hogy az elméletben megismert természeti, környezeti és társadalmi jelenségek, folyamatok a gyakorlatban hogyan nyilvánulnak meg, illetve az általatok tapasztalt jelenségeknek mi az elméleti háttere. Vegyétek segítségül a tanuláshoz rendszeresen a tankönyveteket, az atlaszotokat, építsétek be mindennapi tapasztalataitokat! Búvárkodjatok a könyvtárban, az interneten! Tanulásotok során támaszkodjatok a 9. osztályos tananyaghoz legszorosabban kapcsolódó egyéb természettudományos ismeretekre és megismerési módokra! Fogjatok össze társaitokkal! Segítsétek egymást a kutatómunkában! Tartsatok beszámolót a szerzett ismeretekről! Fejtsétek ki egyéni véleményeteket egy-egy témakörben! Érveljetek önálló állásfoglalásotok mellett! Tegyétek érdekesebbé és hatékonyabbá ez által is a földrajzórákat! A feladatok közül válogathattok. A differenciálásban, a feladatmegoldás módszereinek kiválasztásában fogadjátok segítségül szaktanárotok irányítását! |   
  |