Tankönyvrendelés: 2008. február 28.    
kiadványaink
szerző szerint
évfolyam szerint
cikkszám szerint
digitális oktatás
mozaBook
mozaWeb
mozaMap
mozaSlide
mozaik3D
Euklides
Euler 3D
tanulmányi verseny
bejelentkezés
megrendelés
tantervek
tanmenetek
folyóiratok
segédanyagok
rendezvények
fórum
a kiadóról
referensek
pályázatok
Iskolai nyomtatvány
Dürer Nyomda
Csizmazia pályázat
ELFT


Pályázati felhívás
Témakörök
Dr. Csizmazia Györgyről

A Csizmazia Alapítvány pályázati felhívása 2007.



A pályázat célja, a névadó Csizmazia György tanítói munkásságával összhangban, hogy elősegítse természeti környezetünk megismerését és megértését, s ennek érdekében az érdeklődő tanulókat saját munkára serkentse, a legjobbakat díjazza. A pályázatot két kategóriában általános, és középiskolásoknak írja ki.

A beadás módja: a pályázatokat gépelve, vagy számítógépen kinyomtatott formában, 1 példányban postán kell eljuttatni a következő címre:

MOZAIK KIADÓ 6701 Szeged, Pf. 103.

A pályázat jeligés, kérjük, hogy a dolgozat mellé egy zárt borítékban tegyétek be a pályázó nevét, címét, telefonszámát, iskolája nevét.

Beadási határidő: 2007. március 14.

EREDMÉNYEK »

Az értékelést az Alapítvány kuratóriuma által fölkért zsűri végzi. A díjátadásra ünnepélyes keretek között 2007. április 21-én kerül sor. A kuratórium azt tervezi, hogy erre az összes pályázót meghívja.

A bírálóbizottság döntése a www.mozaik.info.hu honlapon 2007. április 3. után olvasható. A díjazottakat postán értesítjük.

A díjak elosztásáról a bíráló bizottság dönt, minden résztvevő oklevelet kap, a legjobb pályázók pedig tárgyjutalmat és táborozási lehetőséget. Az elbírálásban előnyt élveznek azok a pályázatok, amelyek saját kutatáson, kísérletezésen, megfigyelésen alapulnak, illetve amelyek illusztrációkat, fényképeket, rajzokat is alkalmaznak.


A pályázati felhívás nyomtatható formában

 

A témakörök:



I. Általános iskolás alsó tagozatosok számára (terjedelem 2-3 gépelt oldal)

  1. Magot vetettem
  2. Hívatlan vendégek a házunk táján (pl. pók, egér, moly, szú...)
  3. Ha én madár lennék...

II. Általános iskolás felső tagozatosok számára (terjedelem 2-5 gépelt oldal)

  1. A körülöttünk lévő műemlékek és a természet kapcsolata
  2. Mit látok a mikroszkópban?
  3. Kell-e, szabad-e vadászni a XXI. században?

III. Középiskolások számára (terjedelem 5-10 gépelt oldal)

  1. Hogyan hódította vissza a természet azt, ami az övé?

    Keress példákat a fenti jelenségre a környezetedben! Jellemezd a folyamatot, a változásokat, és azok hatásait!

  2. Egy madárfaj (vagy egyed) viselkedése

    Figyeld meg a lakóhelyed környékének egy madarát, madárcsoportját! Írd le, milyen viselkedési sajátságai vannak, vesd össze a biológiában tanultakkal! Hogyan igyekeznek alkalmazkodni az őket érő hatásokhoz az állatok?

  3. Hazánkban termeszthető „energianövények”: a tűzifától a biodízelig

    Milyen lehetőségeket, új utakat biztosítanak a növények az ember számára?

A színvonalas dolgozatok felhasználhatók a középszintű szóbeli érettségi vizsgán projektmunkaként.

Az alapítvány ebben az évben a természet új megközelítését kínálja föl a pályázók valamennyi korosztályának:

IV. Valamennyi korosztály számára
(a szépirodalom tetszőleges műfajában készített pályamunka, melynek terjedelme 2-3 gépelt oldal)

  1. Ő és Én
    A természet bármely élőlényének (növény, állat) és a mű szerzőjének barátsága.

Az Alapítvány fölkéri a pályázók illetékes szaktanárait, hogy segítsék pályázni kívánó diákjaikat. A pályázatról érdeklődni lehet Csizmaziáné Lipták Máriánál, az Alapítvány titkáránál, (tel: 62/422-437, 06/70-545-20-15; e-mail: csizmaziaalapitvany@gmail.com).

dr. Csizmazia György (1943-2000)

Csizmazia György életében igen sokféle dologgal foglalkozott. Biológus volt, a Juhász Gyula Tanárképző Főiskola docense, ugyanakkor a Móra Ferenc Múzeum állandó munkatársa, az iskolásoknak szervezett Múzeumi Matinék szellemi atyja. A szegedi Fehér-tó élővilágának fáradhatatlan kutatója. Elragadó tollú természeti író, természetfilmek forgatókönyvírója, aki a kamerával szemközt ugyanolyan szemléletesen és frappánsan öntötte szavakba a lényeget, mint azokban a táborokban, amelyeket nyárról nyárra szervezett és vezetett.

Ha megkérdezték, ő magát egyszerűen Tanítónak nevezte. És valóban minden tevékenysége kapcsolódik az ismeretek átadásához. Akik ismerték, elsősorban a kivételes emberre, a csodálatos egyéniségre, a sziporkázó szellemre emlékeznek.

Az alapítványt elsősorban Csizmazia György emlékének megőrzésére hoztuk létre. Legalább ilyen fontosnak tartjuk azonban szellemi öröksége ápolását. (Merthogy - biológiából jól tudjuk - amit nem ápolnak, az elhal.) S azért még, mert névadónk szemléletét, a természetről alkotott fölfogását kivételesen korszerűnek tarjuk. Ő úgy vélte, a legjobb természetvédelmi befektetés a tanítás. A legerősebb védősereg az a sok-sok ember, aki élő környezetünk működését, változását pontosan ismeri, s aki mindezt nagy értéknek tartja. Csizmazia György életében számtalan embert, kicsit és nagyot, nevelt a természet szeretetére. Megkezdett munkáját az Alapítvány folytatja a maga eszközeivel.

 

© MOZAIK KIADÓ - SZEGED, 2008.01.20.