FOGALMAZÁS, SZÖVEGÉRTÉS
A munkafüzetek lépésről lépésre tanítják meg a legfontosabb fogalmazási ismereteket a 8-12 éves korosztály számára. Gazdag szóanyagot kínálnak, változatos és sokféle kontextusban kell használniuk a diákoknak a szinonimákat. Az érdekes feladatsorok játszva késztetik a diákokat a tartalmi, szerkezeti, stilisztikai, műfaji ismeretek elsajátítására. A feladatok fokozatosan nehezednek az egyszerűbb mondatszerkesztéstől a bonyolultabb szövegalkotásig. A szövegek és feladatok az élővilág szeretetére, megbecsülésére, aktív környezetvédelemre nevelnek. A sok kedves rajz igyekszik ötletet adni és kedvet ébreszteni a munkához. Fogalmazási készségük fejlődését a diákok is lemérhetik a munkafüzetek végén található önellenőrzési szempontok segítségével. A szerzők remélik, hogy a szépirodalmi példaszövegek és a gyakori könyvaljánlások felkeltik a gyerekek olvasási kedvét. A munkatankönyvekhez készült Szövegtanoda című feladatgyűjtemények tanévekre bontva gazdag gyakorlóanyagot biztosítanak.
Szövegtanoda 2.
MS-1530

Fogalmazás feladatgyűjtemény

2. évfolyam, 5. kiadás (2009. 06. 24.)
 
 
kód: MS-1530
ára: 920 Ft
méret: A4, 64 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
A fogalmazás feladatgyűjtemény kapcsolódik a tankönyvlistán szereplő Fogalmazás lépésről lépésre című könyvekhez, de azok nélkül is jól használható a tanulók kifejezőkészségének, fogalmazási készségének fejlesztésére, szókincsük gyarapítására.
Az írásbeli szövegalkotás elôkészítése és megalapozása a beszédfejlesztéssel kezdôdik, amely azonban az írásbeli feladatok belépése után is folytatódik, s a kétféle kifejezési forma fejlesztése párhuzamosan történik.
A munkafüzetek gazdag szóanyagot kínálnak, a diákoknak változatos és sokféle kontextusban kell használniuk a szinonimákat. A feladatok igazodnak a gyerekek érdeklődéséhez, életkori sajátosságaihoz, és differenciált osztálymunkára is alkalmat adnak. Az egymásra épülő feladatok fokozatosan nehezednek és egyre nagyobb önállóságot igényelnek.
A szövegalkotás tanítása mellett más feladatokat is megvalósítanak a szerzôk: rendszeres a lexikonhasználatra vonatkozó feladat, az irodalmi szövegek után könyvajánlás is szerepel.
 
Szövegtanoda 3.
MS-1531

Fogalmazás feladatgyűjtemény

3. évfolyam, 6. kiadás (készlethiány, utánnyomás várható)
 
 
kód: MS-1531
ára: 920 Ft
méret: A4, 80 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
A fogalmazás feladatgyűjtemény kapcsolódik a tankönyvlistán szereplő Fogalmazás lépésről lépésre című könyvekhez, de azok nélkül is jól használható a tanulók kifejezőkészségének, fogalmazási készségének fejlesztésére, szókincsük gyarapítására.
Az írásbeli szövegalkotás elôkészítése és megalapozása a beszédfejlesztéssel kezdôdik, amely azonban az írásbeli feladatok belépése után is folytatódik, s a kétféle kifejezési forma fejlesztése párhuzamosan történik.
A munkafüzetek gazdag szóanyagot kínálnak, a diákoknak változatos és sokféle kontextusban kell használniuk a szinonimákat. A feladatok igazodnak a gyerekek érdeklődéséhez, életkori sajátosságaihoz, és differenciált osztálymunkára is alkalmat adnak. Az egymásra épülő feladatok fokozatosan nehezednek és egyre nagyobb önállóságot igényelnek.
A szövegalkotás tanítása mellett más feladatokat is megvalósítanak a szerzôk: rendszeres a lexikonhasználatra vonatkozó feladat, az irodalmi szövegek után könyvajánlás is szerepel.
 
Szövegtanoda 4.
MS-1532

Fogalmazás feladatgyűjtemény

4. évfolyam, 5. kiadás (2006. 03. 22.)
 
 
kód: MS-1532
ára: 990 Ft
méret: A4, 112 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
A fogalmazás feladatgyűjtemény kapcsolódik a tankönyvlistán szereplő Fogalmazás lépésről lépésre című könyvekhez, de azok nélkül is jól használható a tanulók kifejezőkészségének, fogalmazási készségének fejlesztésére, szókincsük gyarapítására.
Az írásbeli szövegalkotás elôkészítése és megalapozása a beszédfejlesztéssel kezdôdik, amely azonban az írásbeli feladatok belépése után is folytatódik, s a kétféle kifejezési forma fejlesztése párhuzamosan történik.
A munkafüzetek gazdag szóanyagot kínálnak, a diákoknak változatos és sokféle kontextusban kell használniuk a szinonimákat. A feladatok igazodnak a gyerekek érdeklődéséhez, életkori sajátosságaihoz, és differenciált osztálymunkára is alkalmat adnak. Az egymásra épülő feladatok fokozatosan nehezednek és egyre nagyobb önállóságot igényelnek.
A szövegalkotás tanítása mellett más feladatokat is megvalósítanak a szerzôk: rendszeres a lexikonhasználatra vonatkozó feladat, az irodalmi szövegek után könyvajánlás is szerepel.
 
Mentsük meg Szederkét!
MS-2546

Fogalmazás munkafüzet 3-4. o.

3-4. évfolyam, 11. kiadás (2007. 07. 25.)
 
 
kód: MS-2546
ára: 980 Ft
méret: A4, 128 oldal
tanterv: NAT2007
 
Kapcsolódó kiadványok
A fogalmazás munkafüzet izgalmas kalandozásra hívja a 9-10 éves gyerekeket Meseföldre. A főszereplő segítségünkkel győzi le az akadályokat. Mire az utolsó kulcsot is megszerzik, a diákok már ismerik többek között az elbeszélés, a leírás és a jellemzés műfaját, sokat fejlődik kommunikációs képességük és önállóan alkotnak szöveget.
 
Szövegértés 3-4.
MS-2547

Munkafüzet

3-4. évfolyam, 15. kiadás (2016. 09. 19.)
 
 
kód: MS-2547
ára: 1 180 Ft
méret: A4, 96 oldal
tanterv: NAT2007
OM engedélyszám: TKV/5039-6/2013
 
Kapcsolódó kiadványok
interaktív táblára
Alapváltozat:
Extra tartalom:
web-tankönyv
Alapváltozat:
elérhető
Akciós csomagban:
A tankönyvlistán szereplő Szövegértés munkafüzet a 3. és 4. évfolyamon tanuló diákok számára a tantárgyi tanulásra való felkészülést teszi lehetővé. Bármely tankönyvcsaládhoz kapcsolható. Azok anyagát a munkafüzet feladatsorai kiegészítik, megerősítik. Számos olyan feladattípust tartalmaz, amely nem elterjedt az alsó tagozatos munkafüzetekben. A feladatok felépítése fokozatos: elôször egyszerű utasításokat kell követniük a diákoknak, majd játékszabályok, végül kissé bonyolultabb fizikai törvények-kísérletek megértésére nyílik lehetőségük.
 
Fogalmazás lépésről lépésre I.
MS-2519

Feladatgyűjtemény 2-3. o.

2-3. évfolyam, 13. kiadás (2007. 07. 19.)
 
 
kód: MS-2519
ára: 920 Ft
méret: A4, 84 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
A munkafüzet lépésről lépésre tanítja meg a legfontosabb fogalmazási ismereteket. Az érdekes feladatsorok játszva késztetik a diákokat a tartalmi, szerkezeti, stilisztikai, műfaji ismeretek elsajátítására. A feladatok fokozatosan nehezednek az egyszerűbb mondatszerkesztéstől a bonyolultabb szövegalkotásig. A sok kedves rajz igyekszik ötletet adni és kedvet ébreszteni a munkához. Fogalmazási készségük fejlődését a diákok is lemérhetik a munkafüzetek végén található önellenőrzési szempontok segítségével. A szerzők remélik, hogy a szépirodalmi példaszövegek és a gyakori könyvajánlások felkeltik a gyerekek olvasási kedvét.
 
Fogalmazás lépésről lépésre II.
MS-2520

Feladatgyűjtemény 4-5. o.

4-5. évfolyam, 10. kiadás (2007. 07. 19.)
 
 
kód: MS-2520
ára: 920 Ft
méret: A4, 112 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
A munkafüzetek lépésről lépésre tanítják meg a legfontosabb fogalmazási ismereteket a 11-12 éves korosztály számára. Az érdekes feladatsorok játszva késztetik a diákokat a tartalmi, szerkezeti, stilisztikai, műfaji ismeretek elsajátítására. A feladatok fokozatosan nehezednek az egyszerűbb mondatszerkesztéstől a bonyolultabb szövegalkotásig. A sok kedves rajz igyekszik ötletet adni és kedvet ébreszteni a munkához. Fogalmazási készségük fejlődését a diákok is lemérhetik a munkafüzetek végén található önellenőrzési szempontok segítségével. A szerzők remélik, hogy a szépirodalmi példaszövegek és a gyakori könyvajánlások felkeltik a gyerekek olvasási kedvét.
 
Mikkamakka és a többiek
MS-2531

Munkafüzet 3-4. o.

3-4. évfolyam, 1. kiadás
 
szerző:
 
kód: MS-2531
ára: 760 Ft
méret: A4, 52 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
A munkafüzet Lázár Ervin meséje alapján készült.
A kiadvány célja a szövegértés, szövegfeldolgozás gyakoroltatása; alkalmas arra, hogy hosszabb szövegeket dolgozzanak fel vele a gyerekek - irányított módon. Fontos, hogy legyenek ilyen segédeszközök a diákok kezében, hiszen a rövid olvasókönyvi szövegek és a hosszabb házi olvasmányok között nincsen átmenet, így ezzel a kisebb terjedelmű olvasmánnyal jól elő lehet készíteni a nagyobb lélegzetű művek olvasását.
A szövegértést célzó kérdések ügyelnek mind a szó szerinti értelemre, mind a mélyebb tartalomra, valamint fejlesztik a kreatív olvasást is. Ez utóbbi célt szolgálják - többek között - a rajzos feladatok. Mindehhez kapcsolódik a fogalmazás tanítása, mely elsősorban a tömörítésre, illetve a tartalom összefoglaltatására irányul.
 

© MOZAIK KIADÓ - SZEGED, 2017