KÖNYVTÁRHASZNÁLAT
A klasszikus könyvtári ismeretkör mellett az informatika fejlődésének olyan új vívmányai és területei jelentek meg, amelyek egészen új kontextusba helyezik az eddigi ismereteket. Ezért szükség van egy olyan tantárgy "hadrendbe" állítására, amelyet a könyvtári informatika szavakkal írhatunk le legpontosabban. Könyvünk tárgyalja az információs társadalom fogalmát, az eligazodás nehézségeit, a könyv- és könyvtártörténet legalapvetőbb ismereteit, a dokumentumismeret fontos tudnivalóit. Tág teret kap a számítástechnika könyvtári alkalmazása is.
Könyvtárhasználat  6-9.
MS-2153

Tankönyv

5-10. évfolyam, 5. kiadás (2007. 06. 21.)
Ingyenes, online hozzáférés a kiadvány digitális változatához, interaktív extra tartalmakkal.
 
 
kód: MS-2153
ára: 1 160 Ft
méret: B5, 64 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
Kapcsolódó cikkek
A klasszikus könyvtári ismeretkör mellett az informatika fejlődésének olyan új vívmányai és területei jelentek meg, amelyek egészen új kontextusba helyezik az eddigi ismereteket.
Könyvünk tárgyalja az információs társadalom fogalmát, az eligazodás nehézségeit, a könyv- és könyvtártörténet legalapvetőbb ismereteit, a dokumentumismeret fontos tudnivalóit, és részletes bevezetőt nyújt a számítástechnika könyvtári alkalmazásába is.
 
Az ember feje nem lexikon - Könyvtári feladatok
MS-2913
5-8. évfolyam, 3. kiadás (1999. 03. 17.)
 
 
kód: MS-2913
ára: 620 Ft
méret: A5, 48 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
A kiadvány fő célja a diákok olvasóvá nevelése, személyiségük fejlesztése. A pedagógiai módszerek egyre bővülő választéka is azt sugallja: a gyerekek spontán érdeklődését, alkotó fantáziáját, kutatásvágyát kell a középpontba helyezni, hogy az ismeretszerzés örömmel végzett, hatékony tevékenység legyen.
A feladatok mindegyike összetett: fogalommagyarázat, anyaggyűjtés, összefüggések felismerése szinte mindegyikben szerepel. Egyikük-másikuk nehezen köthető egy-egy tantárgyhoz, de a cél éppen a tantárgyi koncentráció. Mivel a feladatok főként az iskolában tanult ismeretekre épülnek, tantárgyak szerint vannak csoportosítva.
Ezek a füzetek szeretnének néhány ötletet adni olyan feladatokhoz - és megoldásukhoz - amelyek felkelthetik a gyerekek érdeklődését, és általuk könnyebben sajátítják el az önálló ismeretszerzés képességét. Felhasználásukra sokféle lehetőség nyílik: bármely szaktárgyi órán kiscsoportos kutatási feladatul szolgálhatnak, egy-egy gyerek önálló beszámolójához is támpontot adhatnak.
 

© MOZAIK KIADÓ - SZEGED, 2017