A LabCamera egy webkamera-alapú természettudományos, kutató és adatgyűjtő szoftver, amely segítséget nyújt a tanároknak és a diákoknak, hogy tudományos megfigyeléseket és méréseket végezzenek a számítógép segítségével. A diákok használhatják a tanórákon vagy otthon, a házi feladatuk megoldásához. Segít kreatívan felfedezni a világot, felkelti az érdeklődést a természettudomány iránt, és kísérletezésre ösztönzi a tanulókat.
Oktatási alkalmazások tabletre és telefonra
Előnyei a tanár és az iskola számára
- Új perspektívába helyezi a természettudományok tanításának módszereit
- Segítséget nyújt a természetben zajló folyamatok, jelenségek mélyebb értelmezésében
- Csökkenti az oktatási költségeket, nincs szükség drága kísérleti eszközökre
- A természettudomány szinte minden területén használható
- Segíti a tanárok munkáját, javítja eredményességüket, növeli motiváltságukat
- Elősegíti a diákok kreatív gondolkodásának fejlesztését
- Lehetővé teszi a tantárgyak tudáselemeinek összekapcsolását
- Javítja az iskola és a tanárok versenyképességét
- Átruházható, örökös licenccel érhető el
Előnyei a diákok számára
- Felkelti a tanulók tudományos kíváncsiságát
- Növeli a tanulók teljesítményét a természettudományos tárgyakban
- Szórakoztató tanulási élményt nyújt
- Fejleszti a problémamegoldó és absztrakciós képességüket
- Használata sikerélményt nyújt a tanulási kudarcok helyett
- Hidat képez az otthoni és az iskolai tanulás közt
- Élvezetesebbé teszi a házi feladatok elvégzését
- Lehetőséget teremt a biztonságos kísérletezésre
- Lehetővé teszi kísérletek gyors és egyszerű kivitelezését egy számítógép és hétköznapi tárgyak felhasználásával
Gyorskamera
A Gyorskamera funkció segít megérteni az olyan lassú folyamatokat a természetben, mint például a felhők kialakulása és formálódása, a jég olvadása vagy a növények növekedése.
A program meghatározott időközönként felvételeket készít, majd a rögzített képeket egy folyamatos videóként játssza le. A felvételkészítés gyakorisága és a lejátszás sebessége is beállítható.
Kinematika
A Kinematika modullal objektumok mozgását követhetjük (helyzet, sebesség, gyorsulás) és ábrázolhatjuk valós időben grafikonon. Használhatjuk a webkamera élő képét vagy előre rögzített videókat is elemezhetünk.
A szoftver egyszerre 3 test viselkedését képes vizsgálni, lehetővé téve a tanulók számára, hogy bonyolultabb kísérleteket végezzenek a mozgási jellemzők összehasonlításával. Mindezt olyan ismerős, mindennapi tárgyakkal mint a színes golyók, a játékautók vagy a léggömbök.
Kémkamera
A kémkamerával egyedülálló, ritka pillanatokat rögzíthetünk. Működése egy mozgásérzékelős kamerához hasonló, a program akkor indítja el a felvételt, amikor mozgást érzékel a kamera előtt.
A kamera által rögzített képen kijelölhető az a terület, amelyen belül a program a mozgásokat figyelni fogja, és a mozgásérzékelés érzékenysége is széles határok között állítható, a környezetnek és a témának megfelelően.
Mikroszkóp
Mikroszkopikus vizsgálatokat végezhetünk vagy távolságokat, szögeket és területeket mérhetünk a Mikroszkóp modul segítségével. A webkamerák képesek nagyon közeli képek készítésére is, így mikroorganizmusokat, egysejtűeket is vizsgálhatunk, de mérhetünk épületeket, hidakat, vagy akár a hold krátereit is. Nagyszerű eszköz az arányok, méretek, mérési módszerek tanítására.
Univerzális naplózó
Az Univerzális naplózó adatrögzítő modullal, a számítógép beépített webkamerájával, valósidejű változásokat olvashatunk le bármilyen digitális, analóg-számlapos vagy folyadékoszlopos mérőeszközről, majd az eredményeket grafikonon megjeleníthetjük. Egyidejűleg 3 mérőeszköz is követhető, lehetővé téve a diákok számára, hogy összehasonlító kísérleteket végezzenek.
Használatával az iskolák jelentős összeget takaríthatnak meg, hiszen hagyományos mérőműszereikkel is rögzíthetnek digitális adatokat, nem szükséges új, drága, számítógéphez kapcsolható mérőműszereket vásárolniuk.
Nyomkövető
A Nyomkövető modul a kamera élő képén vagy egy előre felvett videón látható mozgásokat elemzi, majd azokat egy mozgástérképen ábrázolja. A program a gyakori útvonalakat élénkebb színekkel jelöli a mozgástérképen.
Segítségével megfigyelhetjük pl. a hangyák közlekedési módját, az egysejtűek mozgását, de alkalmas a forgalom követésére is.
Grafikon játék
A grafikonok megértésében segít ez a játékos alkalmazás. A cél, hogy egy görbe által definiált mozgást a saját mozgásunkkal kövessünk a kamera előtt úgy, hogy az minél jobban lefedje, kövesse a görbét.
Vízszintes-függőleges, közelítő-távolító, vagy forgatás módok közül választhatunk, mozgathatunk egy kiválasztott tárgyat vagy akár a kamerát is a tárgy körül.
LabCamera digitális leckék
A LabCamera digitális leckéi közt számos fizikai jelenségről találsz ingyenes videókat, melyeket betölthetsz és elemezhetsz a programban. A videókhoz kísérletleírások is tartoznak.