| Másképp! | 5 | 
| Elmélet és gyakorlat | 8 | 
| Ön- és társismeret (Mészáros Aranka) | 8 | 
| Gyakorlatok | 12 | 
| 1. Énkép és a másikról kialakított kép | 12 | 
| 2. Milyen lennék, ha tanár lennék? | 13 | 
| 3. Írd le a nevedet a „jó” és a másik kezeddel! | 14 | 
| 4. Kulcsok hozzám | 14 | 
| 5. Énkönyv | 15 | 
| Kommunikáció (Mészáros Aranka) | 17 | 
| Gyakorlatok | 24 | 
| 1. Hangulathőmérő | 24 | 
| 2. Érzések kommunikációja | 24 | 
| 3. Igényközlő én-üzenetek | 26 | 
| 4. Hogyan mondjunk NEM-et? | 26 | 
| 5. Aktív hallgatás | 27 | 
| Probléma- és konfliktusmegoldás (Kasik László) | 29 | 
| Gyakorlatok | 36 | 
| 1. Problémaleltár | 36 | 
| 2. Közös problémáink megoldása | 38 | 
| 3. Ellenőrjáték | 38 | 
| 4. A rózsák őrei | 39 | 
| 5. Csengőszó | 40 | 
| Énhatékonyság (Guti Kornél) | 42 | 
| Gyakorlatok | 46 | 
| 1. Adok-veszek | 46 | 
| 2. Sikerdoboz | 46 | 
| 3. Gyógyír halasztgatásra | 47 | 
| 4. Kudarchoz társuló érzések | 48 | 
| 5. Motivációs üzenetek | 48 | 
| Önszabályozás (D. Molnár Éva) | 50 | 
| Gyakorlatok | 54 | 
| 1. Önértékelés-doboz | 54 | 
| 2. És – Hogy – Igen – Nem | 55 | 
| 3. Szamár, aki hallgatta | 55 | 
| 4. Simon mondja | 56 | 
| 5. Tik-Tak Bumm | 57 | 
| Tolerancia (Szabó Éva) | 58 | 
| Gyakorlatok | 62 | 
| 1. Más bőrében | 62 | 
| 2. Hányfélék vagyunk? | 63 | 
| 3. Fiúk és lányok | 64 | 
| 4. Mindannyian mások vagyunk | 65 | 
| 5. Mondd, mi a szitu! | 66 | 
| Empátia (Gál Zita) | 67 | 
| Gyakorlatok | 70 | 
| 1. Fejlesszük empátiánkat! | 70 | 
| 2. Érzelmeink | 71 | 
| 3. Ház, fa, kutya | 71 | 
| 4. Szinkronizálás | 72 | 
| 5. Mi lenne, ha. | 73 | 
| Segítés (Gál Zita) | 74 | 
| Gyakorlatok | 77 | 
| 1. Titkos segítő | 77 | 
| 2. Akarsz-e, tudsz-e, lehet-e? | 78 | 
| 3. Látó vak | 79 | 
| 4. Osztálykirándulás az erdőben | 79 | 
| 5. Tárlatvezetés | 80 | 
| Együttműködés (Fülöp Márta) | 82 | 
| Gyakorlatok | 88 | 
| 1. Közös történet | 88 | 
| 2. Színészek és nézők | 88 | 
| 3. Vakművészet | 89 | 
| 4. Képeslapdarabok | 90 | 
| 5. Elefánt vagy pálmafa | 91 | 
| Versengés (Fülöp Márta) | 92 | 
| Gyakorlatok | 96 | 
| 1. Ki bírja cérnával? | 96 | 
| 2. Cowboyok és indiánok | 97 | 
| 3. Adj, király, katonát! | 98 | 
| 4. Gyümölcskosár | 98 | 
| 5. Érzelmi kirakós | 99 | 
| Vezetés (D. Molnár Éva) | 100 | 
| Gyakorlatok | 104 | 
| 1. Karmester | 104 | 
| 2. Egy+Egy – Három | 105 | 
| 3. Hajótörés | 105 | 
| 4. Bolondos Bé-né/Bolondos Bé-bá | 106 | 
| 5. Ne foglalj helyet! | 107 | 
| Felelősség (Szabó Éva) | 108 | 
| Gyakorlatok | 112 | 
| 1. Ki a felelős? I. | 112 | 
| 2. Ki a felelős? II. | 112 | 
| 3. Felelősség a filmvásznon | 113 | 
| 4. Páros bizalomséta | 114 | 
| 5. Manufaktúra | 115 | 
| Időgazdálkodás (Dombi Edina) | 116 | 
| Gyakorlatok | 119 | 
| 1. Teendőim | 119 | 
| 2. Időhúzási technikák | 120 | 
| 3. Időrablók nyomában | 121 | 
| 4. Időtündér | 121 | 
| 5. Foglalkozások és teendők | 122 | 
| Jövőorientáció (Jámbori Szilvia) | 123 | 
| Gyakorlatok | 127 | 
| 1. Jövőbeli céljaim | 127 | 
| 2. A jövőm | 127 | 
| 3. Boldog akarok lenni! | 128 | 
| 4. Mit hoztam, mit vinnék? I. | 129 | 
| 5. Mit hoztam, mit vinnék? II. | 129 | 
| Tématervek | 132 | 
| Tématervek (Gál Zita, Kasik László, Szabó Éva, Szurmik Zoltán) | 132 | 
| 1. Mi lennék, ha…? | 136 | 
| 2. Kifelé és befelé forduló | 137 | 
| 3. Kitüntetés | 139 | 
| 4. Tulajdonságvásár | 140 | 
| 5. Tulajdonságajándékozás | 141 | 
| 6. Ez az én tárgyam… | 141 | 
| 7. Apróhirdetés | 143 | 
| 8. Szavak nélkül | 144 | 
| 9. Az asszertivitás játékai | 145 | 
| 10. Igaz vagy hamis? | 146 | 
| 11. Érdek vagy érték? | 147 | 
| 12. Tortaszeletek | 148 | 
| 13. Beszélgetés „sztárokkal” | 150 | 
| 14. Tető-fal-ablak-alap | 151 | 
| 15. Kit válasszunk? | 152 | 
| 16. Zöld és piros lámpa | 152 | 
| 17. Kísértéseink | 154 | 
| 18. Tégy egy lépést előre! | 155 | 
| 19. Bingó | 157 | 
| 20. Nagy utazás | 158 | 
| 21. Három kultúra | 159 | 
| 22. Bizalomjáték | 161 | 
| 23. Tükör és arc | 162 | 
| 24. Érzelemszimbólumok | 163 | 
| 25. Eltűnt tárgyak osztálya | 164 | 
| 26. Segítés a filmvásznon | 165 | 
| 27. Segítsünk másokon! | 166 | 
| 28. A mi házunk | 167 | 
| 29. Reklámfilmet forgatunk | 168 | 
| 30. Tojástartó | 169 | 
| 31. Fej vagy írás? | 170 | 
| 32. Reprodukció | 172 | 
| 33. Élő szókirakó | 173 | 
| 34. Vezetőket keresünk | 174 | 
| 35. Álomsuli | 175 | 
| 36. Ideális vezető | 176 | 
| 37. Színes képet egy színnel? | 178 | 
| 38. Felelősségtörténetek | 179 | 
| 39. Kié a probléma? | 180 | 
| 40. Most és Akkor | 181 | 
| 41. Időtorta | 182 | 
| 42. Múlt–jelen–jövő | 183 | 
| 43. Pályadiagram | 184 | 
| 44. Foglalkozásprofil | 185 | 
| 45. Pályatabló, tanulmányi útvonalak | 186 | 
| Mellékletek | 188 | 
| 1. A problémaelemzés szempontjai és a magyarázókártyák | 188 | 
| 2. A problémamegoldás általános folyamata | 190 | 
| 3. Önértékelés-doboz | 191 | 
| 4. Szólista | 192 | 
| 5. Kifelé és befelé forduló | 192 | 
| 6. Kit válasszunk? | 193 | 
| 7. Bingó | 194 | 
| 8. Három kultúra | 195 | 
| Irodalom | 196 |