Egészségfejlesztés pedagógiai szakkönyv

Egészségfejlesztés Módszertani kézikönyv az iskolai egészségfejlesztéshez MS-3260
MS-3260
13-14. évfolyam, 1. kiadás (2009. 06. 03.)
 
 
kód: MS-3260
ára: 2 990 Ft
akciós ár: 1 794 Ft (40% kedvezménnyel)
méret: B5, 224 oldal
Kosárba
 
Kapcsolódó kiadványok
Módszertani kiadvány, mely az iskolai egészségfejlesztéshez nyújt gyakorlati példákkal alátámasztott segítséget, valamint esettanulmányok, projektek bemutatásával ad jól hasznosítható ötleteket pedagógusok, egészségvédelmi szakemberek számára.
Tartalomjegyzék
Benkő Zsuzsanna: Fogalmi áttekintés7
Peter Paulus és Thomas Petzel: Bevezetés9
Gaye Heathcote: Hallgatói segédlet11
1. fejezet – Bevezetés az egészségfejlesztésbe19
1.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Bevezetés az egészségfejlesztésbe20
2. fejezet – Az egészségfejlesztés alapelvei és értékei31
2.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Egészségnevelés – az egészség-fejlesztés alapelvei és értékei32
2.2. Peter Paulus és Thomas Petzel: Igazságosság, felhatalmazás, részvétel36
2.3. Benkő Zsuzsanna: A különböző kulturális és vallási értékek befolyása45
2.4. Colin Wringe: Etika49
3. fejezet – „Egészségfejlesztés a gyakorlatban”65
3.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: „Az egészségfejlesztés megvalósulása”66
3.2. Peter Paulus és Thomas Petzel: Speciális tapasztalat-és színtéralapú bevonódás71
3.3. Helen Churchill: A szubkulturális környezet78
3.4. Lippai László: Projektmenedzsment86
4. fejezet – Készség és készségfejlesztés97
4.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Készség és készségfejlesztés98
4.2. Marilyn Hackney és Helen Churchill: Kommunikációs készségek104
4.3. Peter Paulus és Thomas Petzel: Tanítás és tanítási készségek119
4.4. Erdei Katalin és Lippai László: Csoportdinamika127
5. fejezet – Egészségfejlesztő környezetek és színterek133
5.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Egészségfejlesztő környezetek és színterek134
5.2. Benkő Zsuzsanna és Gyimes Erzsébet: A környezetek és színterek sokfélesége145
5.3. Peter Paulus és Thomas Petzel: Forgatókönyvek: az iskolai egészségfejlesztés gyakorlata151
5.4. Mary Issitt: Önálló elképzelések és projektek kidolgozása157
6. fejezet – Az információforrások értékelése és kritikus felhasználása161
6.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: „Az inforációforrások értékelése és kritikus felhasználása – reflexió”162
6.2. Tarkó Klára és Benkő Zsuzsanna: Társadalmi- és médiahatások167
6.3. Mike Singleton: Hogyan legyünk kritikus felhasználók181
6.4. Peter Paulus és Thomas Petzel: Forrásgyűjtemény187
Függelék195
1. Projekt kiadvány196
2. Egészségfejlesztő mintaprojekt – válogatás a programkínálatból212
3. A projekt tevékenységi formái és a lehetséges élmény- és értéktartalmak218

© MOZAIK KIADÓ - SZEGED, 2019 | Mobil