A kompetenciaalapú pedagógia lehetőségei
MS-9319

Tanári kézikönyv

1-12. évfolyam, 1. kiadás (2009. 12. 18.)
 
 
kód: MS-9319
ára: 2 280 Ft
méret: B5, 136 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
Kompetenciafejlesztés? Értem, de hogyan csináljam?

Makádi Mariann kézikönyve olyan feladatok sorát mutatja be, amelyek tantárgyaktól függetlenül alkalmasak lehetnek az egyes kulcskompetenciák, kompetencia- és képességterületek fejlesztésére. A feladatokat egymásra épülő rendszerben, a tanulók éppen aktuális képességszintjéhez igazodva, megfelelő gyakorisággal célszerű alkalmazni. A példákat a fejlődési fokozatokat érzékeltetve mutatjuk be, és továbbgondolásra, továbbfejlesztésre ajánljuk.
Tartalomjegyzék
Elméleti megközelítések5
1. Alapdilemma5
2. Megváltozott a tanári szerep5
3. A kívánatos változásokat akadályozó tényezők6
4. A kompetenciaalapú oktatás értelmezése7
5. A fejlesztés lényege8
6. Kiadványunk célja9
Gyakorlati lehetőségek a kompetenciafejlesztésre10
1. A kommunikációs kompetenciák fejlesztése10
1.1. Képzetek kommunikálása10
1.2. Szövegértés12
1.3. Szövegalkotás15
1.4. Történetkitalálás26
2. A matematikai kompetenciák fejlesztése30
2.1. Alakfelismerés30
2.2. Mérés, számítás34
2.3. Térbeli tájékozódás40
2.4. Gondolkodás50
3. A természettudományos kompetenciák fejlesztése61
3.1. A természeti világ megismerése62
3.2. A természeti világ megmagyarázása71
3.3. Az emberi tevékenységekkel kapcsolatos felelosségvállalás78
4. A társadalmi kompetenciák fejlesztése85
4.1. Empatikus készség86
4.2. Egyéni tervezés89
4.3. Stratégiák kidolgozása92
4.4. Társadalmi viselkedési formák97
5. A kulturális kompetenciák fejlesztése101
5.1. Önkifejezés101
5.2. Érzelem kifejezése104
5.3. Művészi kifejezőeszközök felismerése107
6. A tanulási kompetenciák fejlesztése111
6.1. Felkészülést segítő algoritmusok kialakítása112
6.2. Ismeretszerzést segítő technikák kialakítása119
6.3. Tartalmakkal kapcsolatos logikai menetek elsajátítása129
6.4. Digitális kompetenciák fejlesztése133

© MOZAIK KIADÓ - SZEGED, 2018