Új pedagógiai kultúra
MS-9318
1-12. évfolyam, 1. kiadás (2010. 11. 08.)
 
 
kód: MS-9318
ára: 4 680 Ft
méret: B5, 512 oldal
 
Kapcsolódó kiadványok
A felnövekvő generációk idejük nagy részét a hagyományos intézményes nevelés művi közegében töltik. Az értelem kiművelésének mára szükségessé váló szintje a felnövekvők nagy része számára megvalósíthatatlanná vált. A világszerte születőben lévő új pedagógiai kultúrát ismertető könyv erre a gyökeresen új helyzetre keresett és kínál megoldási lehetőségeket.
Tartalomjegyzék
Bevezető7
I. Problémák, kihívások és válaszlehetőségek12
Bevezető12
Tartalom13
01. A hagyományos pedagógiai kultúra csődje, az új pedagógiai kultúra feltételei14
02. A tanulók fejlődési különbségeinek prokrusztész-ágya, és a fejlődési fáziskülönbségek kezelhetősége23
03. A hagyományos és az új pedagógiai kultúra tartalmi (tantervi) szabályozása28
04. Késztető és segítő pedagógiai kultúra35
II. Általános elméleti alapok43
Bevezető43
Tartalom44
05. Komponensrendszer-elmélet és pedagógia46
06. A személyiség kompetenciái és operációs rendszere57
07. A kompetenciák komponensfajtái76
08. A komponensrendszerek fejlődése, fejlettségi szintjei95
III. A perszonális kompetencia fejlődéssegítésének alapjai122
Bevezető122
Tartalom123
09. Perszonális kompetencia124
10. Az önállóvá fejlődés segítése130
11. Az énfejlődés segítése143
12. Az egyéniséggé fejlődés segítése166
IV. A szociális kompetencia fejlődéssegítésének alapjai180
Bevezető180
Tartalom181
13. Szociális kompetencia183
14. A proszociális kulcskompetencia és a proszocialitás fejlődésének segítése190
15. A szociális kommunikatív kulcskompetencia fejlődésének segítése198
16. Az együttélési kulcskompetencia fejlődésének segítése212
17. Az érdekérvényesítő kulcskompetencia fejlődésének segítése236
V. A kognitív kompetencia fejlődéssegítésének alapjai246
Bevezető246
Tartalom247
18. Kognitív kompetencia249
19. Kognitív rutinok és kognitív készségek271
20. A kognitív kommunikatív kulcskompetencia fejlődésének segítése296
21. A tudásszerző kulcskompetencia fejlődésének segítése315
22. A gondolkodási kulcskompetencia fejlődésének segítése333
23. A tanulási kulcskompetencia fejlődésének segítése345
VI. A komponensrendszerek korrekt feltárása és fejlődési folyamataik korrekt feltérképezése359
Bevezető359
Tartalom360
24. A KORREKT feltárás és a KORREKT értékelés alapjai362
25. A (szó)olvasáskészség KORREKT feltárása és fejlődésének feltérképezése376
26. A rendszerező képesség komponensrendszerének KORREKT feltárása és fejlődésének feltérképezése392
27. Az elemi kombinatív képesség komponensrendszerének KORREKT feltárása és fejlődésének feltérképezése420
VII. KORREKT fejlődéssegítés436
Bevezető436
Tartalom437
28. A KORREKT fejlődéssegítés általános alapjai438
29. KORREKT fejlődéssegítés DIFER programcsomaggal450
30. KORREKT fejlődéssegítés SZÖVEGFER programcsomaggal464
Irodalom476
Ábrajegyzék494
Fogalommutató498
Névmutató507
Brief contents511

© MOZAIK KIADÓ - SZEGED, 2017