Egészségfejlesztés pedagógiai szakkönyv

Egészségfejlesztés Módszertani kézikönyv az iskolai egészségfejlesztéshez MS-3260
MS-3260
13-14. évfolyam, 1. kiadás (2009. 06. 03.)
Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 224 oldal
3 980 Ft
Kosárba
Módszertani kiadvány, mely az iskolai egészségfejlesztéshez nyújt gyakorlati példákkal alátámasztott segítséget, valamint esettanulmányok, projektek bemutatásával ad jól hasznosítható ötleteket pedagógusok, egészségvédelmi szakemberek számára.
Kapcsolódó kiadványok
A kompetenciaalapú pedagógia lehetőségei - Makádi Mariann kézikönyve olyan feladatok sorát mutatja be, amelyek tantárgyaktól függetlenül alkalmasak lehetnek az egyes kulcskompetenciák fejlesztésére MS-9319MS-93192 646 Ft
Gyermekvédelmi útmutató - A kötet az intézményekben gyermek- és ifjúságvédelmi feladatokkal megbízott felelősök, szakemberek és a téma iránt érdeklődő szülők számára készült MS-9340MS-93402 086 Ft
Kompetenciaalapú kritériumorientált PEDAGÓGIA - A kritérium-orientált pedagógiai kultúra lehetőségeiről publikált tanulmányok gyűjteménye Nagy József professzor szerkesztésében MS-9320MS-93204 396 Ft
Multikulturális nevelés, interkulturális oktatás - Érdekes nemzetközi tanulmányok a kultúra, a nevelés, a nyelvhasználat világából MS-2916MS-29163 480 Ft
Tartalomjegyzék
Benkő Zsuzsanna: Fogalmi áttekintés7
Peter Paulus és Thomas Petzel: Bevezetés9
Gaye Heathcote: Hallgatói segédlet11
1. fejezet – Bevezetés az egészségfejlesztésbe19
1.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Bevezetés az egészségfejlesztésbe20
2. fejezet – Az egészségfejlesztés alapelvei és értékei31
2.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Egészségnevelés – az egészség-fejlesztés alapelvei és értékei32
2.2. Peter Paulus és Thomas Petzel: Igazságosság, felhatalmazás, részvétel36
2.3. Benkő Zsuzsanna: A különböző kulturális és vallási értékek befolyása45
2.4. Colin Wringe: Etika49
3. fejezet – „Egészségfejlesztés a gyakorlatban”65
3.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: „Az egészségfejlesztés megvalósulása”66
3.2. Peter Paulus és Thomas Petzel: Speciális tapasztalat-és színtéralapú bevonódás71
3.3. Helen Churchill: A szubkulturális környezet78
3.4. Lippai László: Projektmenedzsment86
4. fejezet – Készség és készségfejlesztés97
4.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Készség és készségfejlesztés98
4.2. Marilyn Hackney és Helen Churchill: Kommunikációs készségek104
4.3. Peter Paulus és Thomas Petzel: Tanítás és tanítási készségek119
4.4. Erdei Katalin és Lippai László: Csoportdinamika127
5. fejezet – Egészségfejlesztő környezetek és színterek133
5.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Egészségfejlesztő környezetek és színterek134
5.2. Benkő Zsuzsanna és Gyimes Erzsébet: A környezetek és színterek sokfélesége145
5.3. Peter Paulus és Thomas Petzel: Forgatókönyvek: az iskolai egészségfejlesztés gyakorlata151
5.4. Mary Issitt: Önálló elképzelések és projektek kidolgozása157
6. fejezet – Az információforrások értékelése és kritikus felhasználása161
6.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: „Az inforációforrások értékelése és kritikus felhasználása – reflexió”162
6.2. Tarkó Klára és Benkő Zsuzsanna: Társadalmi- és médiahatások167
6.3. Mike Singleton: Hogyan legyünk kritikus felhasználók181
6.4. Peter Paulus és Thomas Petzel: Forrásgyűjtemény187
Függelék195
1. Projekt kiadvány196
2. Egészségfejlesztő mintaprojekt – válogatás a programkínálatból212
3. A projekt tevékenységi formái és a lehetséges élmény- és értéktartalmak218