|
|
|
Nyelvtan gyakorló feladatok 2. osztály
|
|
Munkafüzet
2. évfolyam, 7. kiadás (2023. 05. 31.) Mozaik Kiadó
méret: 202x285 mm
terjedelem: 96 oldal
tanterv: NAT 2020
2 080 Ft
Kosárba
|
A gyakorló munkafüzet 2021-es kiadása kisebb átdolgozáson esett át, így megfelel a NAT2020 előírásainak.
Kiadványunkkal Mester Kata kedves illusztrációinak, valamint a változatos feladattípusoknak köszönhetően a tanulók játékosan sajátíthatják el a 2. osztályos anyanyelv tananyagot. A gyakorlókönyv érdekes és játékos feladatai révén (pl. szólánc, rejtvény, betűcsiga) biztosítja az új anyag minél jobb bevésését. A munkafüzet az iskolában és az otthoni önálló gyakorláshoz egyaránt használható. |
Kapcsolódó kiadványok
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
| Előszó | 3 |
| Szalai Borbála: Ábécé | 4 |
| MIT JELENT SZÁMUNKRA A MAGYAR NYELV? | 5 |
| Ki hogyan beszél? | 6 |
| Hogyan értjük meg az állatokat? | 7 |
| Hogyan értjük meg az embereket? | 8 |
| MIT FIGYELTÉL MEG ELSŐ OSZTÁLYBAN? | 9 |
| Miből állnak a szavak? Betű - hang | 9 |
| Szótagoljunk! | 12 |
| Hogyan írjuk a mondatot? | 14 |
| A HANGOK ÉS A BETŰK | 15 |
| Mikor lesz a betűsorból szó? | 17 |
| A betűrend (az ábécérend) | 19 |
| A magánhangzók és a mássalhangzók | 23 |
| Mikor rövid, mikor hosszú a magánhangzó? | 23 |
| Mikor a? Mikor á? | 24 |
| Mikor e? Mikor é? | 25 |
| Mikor i? Mikor í? | 26 |
| Mikor o - ó? Mikor ö - ő? | 27 |
| Mikor u - ú? Mikor ü - ű? | 29 |
| Gyakorlás | 30 |
| Milyenek a mássalhangzókat jelölő betűk? | 34 |
| A hosszú mássalhangzók jelölése | 35 |
| Gyakorlás | 39 |
| Szabályjátékok | 42 |
| Egy hang, két betű: j - ly | 44 |
| Gyakorlás | 47 |
| Szótagolás - elválasztás | 48 |
| Gyakorlás | 52 |
| SZÖVEG ? MONDAT ? SZÓ | 55 |
| Szöveg szóban és írásban | 55 |
| Mit jelent az, hogy szöveg? | 57 |
| A mondat | 59 |
| Hogyan írjuk a mondatokat? | 61 |
| Mikor használunk nagy kezdőbetűt? | 62 |
| A mondatfajták | 63 |
| A kijelentő mondat | 63 |
| A kérdő mondat | 65 |
| Gyakorlás | 69 |
| Állítjuk - tagadjuk | 70 |
| A szavak a mondatban | 71 |
| Mikor tudunk meg többet egy mondatból? | 72 |
| A szavak | 73 |
| Mit jelentenek a szavak? | 73 |
| Miből épülnek fel a szavak? | 77 |
| Hogyan használjuk a szavakat a mondatban? | 79 |
| Hogyan csoportosítjuk a szavakat? | 82 |
| Hogyan írjuk a szavakat? | 83 |
| Szóelemzés a helyesírásban | 84 |
| Hogyan ejtjük? Hogyan írjuk? | 87 |
| Gyakorlás | 90 |
| A HELYESÍRÁS GYAKORLÁSA | 92 |
A kiadvány bevezetője
Kedves Gyerekek! Szeretettel köszöntelek benneteket a második osztályban! Már elsőben megtanultatok írni, olvasni. Idén azonban egy új tantárggyal, a magyar nyelvtannal is megismerkedhettek. A magyar nyelvről, annak helyesírásáról tanultok majd. A munkafüzet érdekes, játékos feladatai segítik a gyakorlást a tanítási órákon vagy otthon. A -gal jelölt gondolkodtató fejtörők megoldása nem könnyű. Legyetek kitartóak, biztosan sikerül megtalálnotok a jó válaszokat! A feladatok között olyanokat is találtok majd, amelyeket párban vagy csoportmunkában is elvégezhettek. Munka közben figyeljetek egymásra, hallgassátok meg társatok véleményét! Ha tetszenek a munkafüzetben lévő versek, versrészletek, meg is tanulhatjátok őket. A könyvtárban pedig megkereshetitek az órán megismert költők más verseit is. A munkafüzet a Magyar nyelv kisiskolásoknak című tankönyvhöz készült. Tanítótok segítségével megtanulhattok tájékozódni az Ablak-Zsiráf című gyermeklexikonban. Ha nem vagytok biztosak egy-egy szó helyesírásában, ellenőrizhetitek azt A magyar helyesírás szabályai című könyv Szótár fejezetében. Használjátok minél gyakrabban! Az eredményes tanulás érdekében fogadjátok meg a következő jó tanácsokat! Mindig pontosan olvassátok el az utasítást! Gondolkodjatok a feladat megoldása előtt! Ha valamit nem értetek, kérjetek segítséget a tanítótoktól! Ellenőrizzétek, amit leírtatok! Dolgozzatok örömmel, kitartással! |
|